პროექტ-გაკვეთილი
· სახელწოდება-„სულხან-საბა ორბელიანის ცხოვრება და მოღვაწეობა“
· მონაწილენი-მე-10 კლასის მოსწავლეები
· კვლევის ვადა-2 კვირა
· კვლევის ხელმძღვანელი-ხათუნა ჯანელიძე
· პრობლემა-აქტუალობა- სულხან-საბა ორბელიანის ცხოვრება და მოღვაწეობა ნამდვილად იმსახურებს იმას,რომ უფრო ვრცლად შევისწავლოთ. სულხანი ბერად აღკვეცამდე, ვახტანგ მეფესთან ურთიერთობა,როგორც დიპლომატი და სხვა (სკოლაში მხოლოდ მცირე სახით ისწავლება)
· ინტეგრირება საგნებთან: ქარტული ლიტერატურა; ისტორია; ისტ-ი;
· კვლევის მიზანი-მოსწავლეები შეაგროვებენ მასალებს ლიტერატურული წყაროებიდან, მოიძიებენ სულხან-საბა ორბელიანის ბიოგრაფიას ვრცლად, მისი შემოქმედებისა და საზოგადოებრივი ცხოვრების ამსახველ მნიშვნელოვან მასალებსა და ფოტო-ვიდეო რესურსს.ისტ-ს გამოიყენებენ.დაახარისხებენ, გააშუქებენ.
· მოსალოდნელი შედეგები- პროექტის შექმნა. პრეზენტაცია. სლაიდ-შოუ.განუვითარდებათ: მოძიების,თანამშრომლობის, კვლევის,ინფორმაციის დახარისხების, პრეზენტირების, პასუხისმგებლობის, თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების უნარები.
· კვლევის მიმდინარეობა- დაიყოფიან ჯგუფებად.3 ჯგუფი. 1-ლი ჯგუფი მოიძიებს ბიოგრაფიას. მე-2 ჯგუფი- გააშუქებს იგავ-არაკთა კრებულს ვრცლად მორალით. მე-3 ჯგუფი- მთლიან შემოქმედებას გააშუქებს: ლექსიკონს, ლექსებს, თარგმანებს...
· გაინაწილებენ სამუშაოებს ჯგუფებში,განსაზღვრავენ დროს, შეაგროვებენ მასალებს, დაახარისხებენ. წინარე ცოდნაზე ახალს დააშენებენ.
· შეფასება-განმსაზღვრელი, განმავითარებელი წინასწარ შემუშავებული რუბრიკის მიხედვით. შუალედური მონიტორინგი- რჩევა-რეკომენდაციების მიცემა. თვითშეფასება.(წინასწარ შემუშავებული რუბრიკებით)
რესურსები- ლიტერატურა, კომპიუტერი, პროექტორი, პლინტერი. ინტერნეტი. ვებ-გვერდები
პროექტ-გაკვეთილი "ივირონი"
პროექტის ხელმძღვანელი | ხათუნა ჯანელიძე |
სახელწოდება | ქართველთა საგანმანათლებლო კერა ათონზე "ივირონი" |
მონაწილენი | X კლასის მოსწავლეები |
კვლევის ხანგრძლივობა | 3-4 კვირა |
ინტეგრირება | ქართული, ისტორია, გეოგრაფია |
პრობლემა/აქტუალობა | ათონის ივერთა მონასტრის მნიშვნელობა ქართული კულტურის ისტორიაში საგანგებო შესწავლის ღირსია, ასევე ამ კერის დამაარსებლების მამა-შვილის იოანესა და ექვთიმე ათონელების ღვაწლი საჭიროებს ღრმა კვლევასა და შესწავლას |
მიზანი | მოსწავლეები შეაგროვებენ მასალებს ლიტერატურული წყაროებიდან,აგრეთვე მოიძიებენ ინტერნეტიდან, შექმნიან საგანმანათლებლო ბროშურას. გააკეთებენ პრეზენტაციებს, სლაიდ-შოუს.ერთსა და იმავე საკითხს მრავალი კუთხით დაინახავენ (ინტეგრირებული) დაახარისხებენ, გააშუქებენ. |
განსახორციელებელი ამოცანები/აქტივობები | დაიყოფიან ჯგუფებად: 3ჯგუფი: I-ლიტერატორები,II-ისტორიკოსები,III- გეოგრაფები.გაინაწილებენ სამუშაოებს ჯგუფებში, განსაზღვრავენ დროს,შეაგროვებენ მასალებს, დაახარისხებენ, თეორიულ ცოდნას პრაქტიკაში გამოიყენებენ, წინარე ცოდნაზე ახალს დააშენებენ, გააკეთებენ პრეზენტაციებს. |
მოსალოდნელი შედეგები | პროექტის შექმნა.პრეზენტაცია.(იხილეთ დანართი) განუვითარდებათ: მოძიების,კვლევის, თანამშრომლობის, ინფორმაციის დახარისხების, საკომუნიკაციო, ანალიტიკური, თვითშეფასების, პრეზენტაციის, პასუხისმგებლობის საკუთარი თავისა და სხვების მიმართ, შემოქმედებითი, ტრანსფერის, სინთეზის უნარები. |
შეფასება/ თვითშეფასება/ მონიტორინგი | განმსაზღვრელი, განმავითარებელი-წინასწარ შემუშავებული რუბრიკის მიხედვით. შუალედური მონიტორინგი- რეკომენდაციებისა და რჩევების მიცემა.თვითშეფასება, ურთიერთშეფასება. პროექტი ფასდება არამარტო როგორც პროდუქტი, არამედ, როგორც ერთიანი სამუშაო პროცესი. |
რესურსები | ლიტერატურა: გიორგი მთაწმინდელი "ცხორებაი იოვანესი და ექვთიმესი." ლევან მენაბდე- "ძველი ქართული კულტურის კერები" ტომი:II. ლევან სანიკიძე წიგნი "მოწამეთა", ფოტო-აპარატურა, კომპიუტერი, ინტერნეტი, პროექტორი, ინტერნეტ-რესურსები-ვებ-გვერდები. |
პროექტის შეფასების რუბრიკა (ერთ-ერთი)
თანამშრომლობის უნარი(ჯგუფური)
9-10 | მოსწავლე მზად არის მაქსიმალურად შეიტანოს საკუთარი წვლილი ჯგუფის მუშაობაში და მიაწოდოს მას, რაც შეიძლება მეტი გამოსადეგი იდეა. მას ყოველთვის შეუძლია ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებებს მოუსმინოს, გაითვალისწინოს და განავითაროს. |
7-8 | მოსწავლე მზად არის შეიტანოს საკუთარი წვლილი ჯგუფის მუშაობაში. მას უმეტესწილად შეუძლია ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებებს მოუსმინოს, გაითვალისწინოს და განავითაროს. |
5-6 | მოსწავლე ნაწილობრივ არის მზად შეიტანოს საკუთარი წვლილი ჯგუფის მუშაობაში. იგი ხშირად უსმენს სხვა წევრებს, ითვალისწინებს მათ წინადადებებს და ცდილობს მათ განვითარებას. |
3-4 | მოსწავლეს იშვიათად შეაქვს საკუთარი წვლილი ჯგუფის მუშაობაში.იგი იშვიათად უსმენს ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებებს, ნაკლებად ითვალისწინებს და თითქმის არ ცდილობს მათ განვითარებას. |
1-2 | მოსწავლეს თითქმის არ შეაქვს წვლილი ჯგუფის მუშაობაში.იგი არ უსმენს,არ ითვალისწინებს და არ ცდილობს ჯგუფის სხვა წევრების წინადადებების განვითარებას. |
Комментариев нет:
Отправить комментарий